Projekt identyfikacji wizualnej (key visual) wykorzystujący typografię eksperymentalną. Logotyp "KING KONG" z literą "K" stylizowaną na kocią łapę, osadzony na autorskim wzorze (pattern design). Spójny system komunikacji wizualnej, łączący czytelność znaku z przyjazną, nieformalną estetyką marki.
Przygarnij mnie!
Podczas tego projektu miałem okazję wykorzystać moje umiejętności projektowe do zrobienia czegoś dobrego. Szansa stworzenia logotypu zwierzaka ze schroniska TOZ "Fauna" w Rudzie Śląskiej, pozwoliła mi na to.

Mój wybór padł na
KingKonga – kotka z naprawdę wielkim i przykuwającym uwagę imieniem. Moim zadaniem jako twórcy było stworzenie znaku, który by go wyróżnił i mówił: "Przygarnij mnie!"

Pierwsza myśl? Legendarna scena z filmu, gdzie Kong wspina się na wieżę. Chciałem połączyć siłę tej kultowej postaci z urokiem małego kotka. Początkowo chciałem ukazać to w bardziej dosłownej formie. Próbowałem różnych rozwiązań, ale zwyciężyła
czysta forma i typografia.
Eksploracja formy w projektowaniu logo (logo design) dla inicjatywy prozwierzęcej "King Kong". Seria wariantów znaku ukazująca kreatywną interakcję sygnetu (sylwetka kota) z typografią. Przykład brandingu, który poprzez ilustrację buduje emocjonalny przekaz i wspiera Call to Action "Przygarnij mnie!".
Wyzwania projektowe
Zdecydowałem się na uproszczenie znaku. Główny człon litery "K" symbolizuje wieżę, a wyłaniające się łapy to nawiązanie do łap Konga oraz wspinaczki – jednocześnie symbolizują wyciągnięte łapki do adopcji. Wybrałem font Impact – jego masywna, prosta forma doskonale podkreśla "kongowy" charakter imienia. To nadało kotkowi więcej mocy!

Ta inicjatywa pozwoliła mi
stworzyć coś z fajnym celem. Logo było częścią Międzynarodowej Wystawy IAE&C 2025 w Sosnowieckie Centrum Sztuki - Zamek Sielecki. Trzymajcie kciuki za KingKonga!

Wpadnijcie na stronę schroniska TOZ "Fauna"!
 Może to właśnie na Was czeka futrzak!

Sprawdż inne moje projekty

Back to Top