“Nowocześni Guru”
Projekt okładki „Society of Cult” powstał z potrzeby wizualnego zestawienia dwóch pozornie odległych zjawisk: starożytnych kultów i współczesnego, globalnego fenomenu influencerów.
Punktem wyjścia była analiza symboliki i archetypów obu grup: kultu (ciemność, tajemnica, lider) oraz influencerów (sława, światło, masowe oddanie). Sama okładka miała być mocna, czytelna i zwracać uwagę. Zabiegiem kluczowym była gra światłocienia, minimalne oświetlenie tłumu i Jupiter padający spod kaptura, co nadało projektowi charakteru, jednocześnie podkreśliło powagę oraz konspiracyjny ton tematu.
Wyzwania projektowe
Wyzwanie polegało na tym, aby grafika w sposób przejrzysty i estetyczny komunikowała tę analogię, intrygowała szerokiego odbiorcę zainteresowanego manipulacją, a jednocześnie zachowała tajemniczy charakter, unikając przesadnie mrocznych, odstraszających motywów.
Typografia została dobrana tak, by była prosta, mocna i czytelna. Zdecydowaliśmy się na chłodną paletę barw: głęboką czerń i szarość, przełamaną czerwienią.
Typografia została dobrana tak, by była prosta, mocna i czytelna. Zdecydowaliśmy się na chłodną paletę barw: głęboką czerń i szarość, przełamaną czerwienią.
Efektem jest nowoczesna, klarowna i wizualnie mocna okładka. Dzięki spójności symboliki, zastosowaniu głębokich kontrastów i przemyślanej hierarchii informacji, projekt wyróżnia się na tle konkurencji, skutecznie przyciągając uwagę.