Klucz do własnego biznesu
Plakat miał trafić do ludzi myślących o "pójściu na swoje" – szukających niezależności, ale z bezpieczną siatką wsparcia dużej marki.
Zamiast pokazywać wnętrze sklepu czy uśmiechniętych ludzi, zdecydowałem się na minimalistyczne podejście oparte na jednej, silnej metaforze.
Zamiast pokazywać wnętrze sklepu czy uśmiechniętych ludzi, zdecydowałem się na minimalistyczne podejście oparte na jednej, silnej metaforze.
W centrum postawiłem ikoniczny kształt, który intryguje swoją wieloznacznością. Na pierwszy rzut oka to dziurka od klucza – symbol dostępu i możliwości.
Jednocześnie kształt ten może być odbierany jako dynamiczny wykrzyknik podkreślający szansę, lub nawet jako symboliczna postać człowieka wchodzącego w nową przestrzeń.
Wyzwania projektowe
Ten prosty pomysł pozwolił mi opowiedzieć historię na dwóch poziomach:
Pierwszy jest czysto wizualny: blask ma charakterystyczną, zieloną poświatę, bezpośrednio nawiązując do kultowego neonu Żabki, symbolu dostępności i rozpoznawalności.
Drugi poziom to symbolika. To jest właśnie to metaforyczne "światełko w tunelu" dla potencjalnego franczyzobiorcy. To obietnica nowej, jasnej drogi dla kogoś, kto może być zmęczony dotychczasową pracą i szuka "wyjścia" w stronę własnego biznesu.
Cały proces projektowy skupił się więc na perfekcyjnym dopracowaniu tej kompozycji.
Pierwszy jest czysto wizualny: blask ma charakterystyczną, zieloną poświatę, bezpośrednio nawiązując do kultowego neonu Żabki, symbolu dostępności i rozpoznawalności.
Drugi poziom to symbolika. To jest właśnie to metaforyczne "światełko w tunelu" dla potencjalnego franczyzobiorcy. To obietnica nowej, jasnej drogi dla kogoś, kto może być zmęczony dotychczasową pracą i szuka "wyjścia" w stronę własnego biznesu.
Cały proces projektowy skupił się więc na perfekcyjnym dopracowaniu tej kompozycji.
Podsumowanie
Dzięki temu minimalizmowi, wszystkie obowiązkowe elementy marketingowe nie zaśmiecają projektu. Zamiast tego, stały się naturalnym, nienachalnym wezwaniem do działania, by sięgnąć po tę szansę.
Efektem jest dojrzały, strategiczny projekt, który udowadnia, że minimalizm to nie brak pomysłów, ale esencja przemyślanej strategii.
Plakat jest czysty, intrygujący i w 100% skupiony na celu biznesowym. Zamiast pokazywać gotowe rozwiązanie, gra na emocjach i pozycjonuje franczyzę Żabki jako realną, jasną alternatywę na przyszłość, perfekcyjnie łącząc kreatywną metaforę oraz twardymi wymaganiami marketingowymi.